Kärlek i färg

Nu förälskade jag mig i en matplats igen. Självklart är det "mina" eames stolar som spökar. Här är de i härliga färger. Hade jag investerat i en själv hade det nog dock blivit vit för att inte riskera att tröttna men hade kassan varit obegränsad hade kombinationen nedan gärna fått flytta hem till oss




Sista dagarna har varit lugna här hemma. Haft lite svackor i illamåendet. Som tur var piggnade jag till lagom till fredag kväll då vi var bortbjudna till våra vänner Annika och Mårten tillsammans med Martina och Robert.
Där avnjöt vi mänger med mat och det godaste jag ätit på mycket mycket länge.

Förrätten bestod av massa goda tapas. Min favorit på bordet (om jag måste välja en) var fetaost inlindad i parmaskinka som var tillagad i ugn tills skinkan fick fin färg och blev sådär härligt seg. Helt magiskt goda!

Sen serverades det skaldjursfat med alla delikatesser från havet man kan tänka sig. Skaldjur är svårslaget!

Till varmrätt fick vi en rödtunga med ljuvlig sås och potatis duchess

Efterrätten var min absoluta favorit dessert, vit kladd chokladkaka. Receptet finns i kategorin sötsaker. Denna har jag bakat själv vid flera tillfällen, vardags, fest, kalas, dop mm. Alltid lika uppskattad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0