Kladdkaka

Jag har lyckats!!!  Efter mitt inlägg om misslyckad kladdkaka fick jag detta recept. Äntligen har jag lyckats göra en lagom kladdig kladdkaka med perfekt chokladsmak. Receptet blir en kaka som räcker till många. Perfekt till kalas eller att frysa in i mindre bitar så är man alltid redo när man får oväntat besök =)

Tack Martina för receptet!

3 ägg
4 1/2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 krm salt
6 msk kakao
2 1/4 dl mjöl
150 g smör

Sätt ugnen på 150 grader (ej varmluft). Smält smöret i en kastrull. Rör i socker och ägg. Blanda i övriga ingredienser. Smöra och häll kokos (eller ströbröd) i en springform. Häll i smeten. Tilllaga i ugn längst ner i 32 min



Till kalas vill jag dekorera min med skivade/delade jordgubbar och pudrat florsocker över. Likt bilden nedan. Vispad grädde till är ett måste

Kommentarer
Postat av: Martina vD

Härligt!! Kul att receptet funkade även för dig :o)

2011-06-07 @ 17:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0