Keso och mandelkaka

Testade ett recept på en nyttig kaka som passar utmärkt som mellanmål eller kvällsmat. Påminner om ostkakan jag gjort med keso men inte lika söt. Med lite grädde och bär till gjorde inte det något.

Kan smaksätta den som man vill, jag skall testa med saffran. Kan också tänka mig att göra den ganska neutral i smaken och äta med rårörda lingon och bacon som lunch eller mellanmål




Keso och mandelkaka

Vispa 2 äggvitor till hårt skum. Blanda 250 g keso och 1 ägg i en annan burk. Krydda med kanel, kardemumma och c 100 g hackad mandel. Blanda allt och häll i form smord med smör och kokos. Tilllaga längst ner i ugn 200 grader c 20 min. Ät med vispad grädde och bär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0