Granatäpple och trädgårdshäng

Granatäpple är något alla borde äta oftare. Så gott och så nyttigt! Blir mycket kärnor av ett äpple och kan användas till allt möjligt. Ett tips när man plockar ur kärnorna är att dela äpplet på mitten, häll kallt vatten i en bunke och pilla ur kärnorna under vattnet. Köket blir lätt rött annars

Vårt äpple denna gången användes till efterrätt igår - kladdkaka med granatäpple och grädde. Frukost idag - yoghurt med granatäpple och rostade nötter. Resterna skall användas till min favvo sallad till middagen

Frukost


Favvo sallad - Ruccola, stekt eller grillad halloumi, granatäpple

Vilka underbara dagar det är nu! Vi är hemma hela familjen och kurerar mig(bebis) och hänger i trädgården. Det badas, grillas, planteras, studsar osv. Att bo i hus är helt underbart dagar som dessa.

Nöjd badtjej


Wilma myser med granntjejen efter badet



Jag önskade mig mängder med jordgubbar och vips så står nu ett trädgårdsland till på tomten


Lunchdessert, färska bär och grädde


Magnus föräldrar tittade förbi igår med Wilmas kusiner och stannade på middag. Extra uppskattat med besök nu när jag inte är hemifrån så mycket. Sällskapssjuk är bara förnamnet på vad man blir

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Sommar när den är som bäst!

2011-06-05 @ 09:51:26
URL: http://jessicaspace.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0