Vecka 21 - gnällig

Nu väger fostret cirka 360 gram och är ungefär 27 centimeter långt från hjässa till häl. Ögonbryn och ögonlock är fullt utvecklade och fingertopparna täcks av naglar.

”Små grytor har stora öron”: Nu kan bebisen höra vad du säger eller sjunger. Vissa studier pekar på att att nyfödda barn suger kraftigare om de lyssnar på en saga de hört ofta i livmodern. Om du vill göra din egen ”vetenskapliga” undersökning, kan du välja en bok du tycker om och läsa den högt. Det är klokt att välja något du inte kommer att tröttna på i brådrasket, eftersom det kan bli en storfavorit som du får läsa många, många kvällar framöver...

Du mår förhoppningsvis ganska bra nu. För många är detta den behagligaste fasen av graviditeten. Du har ännu inte blivit så stor att det är jobbigt och de vanligaste biverkningarna av att vänta barn, som
illamående, tryck på blåsan och trötthet har förmodligen lagt sig. Njut medan det varar. Den tredje trimestern ligger framför dig och kan föra med sig de besvär som kommer av att bära en större bebis i magen




Jag måste sluta läsa vad som händer vecka för vecka. Sista stycket gör mig bara mer uppgiven.
Slutat må illa? Idag hade jag läkartid kl 9 och hann med att spy två gånger på vägen dit.
Lättat tryck på blåsan? Lilla tösen i min mage ligger precis på urinblåsan och jag kissar c 10 gg per natt
Minskad trötthet? På sin höjd är min ansträngning per dag att hämta Wilma på dagis och då är jag helt slut

Läkartid idag som sagt och inte mycket att rapportera från det. Sjukskriven en månad till tillsvidare och fortsatt tabletter och vila så mycket som möjligt.

Är så trött på att må piss och vill att det skall bli vår och sommar snabbt och att lilla tjejen skall titta ut så jag kan må bra och bli mig själv igen. Ja ja nu har jag gnällt färdigt för idag...

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag blir matt bara av att läsa om hur du mår... =( Jag har rensat min garderob lite igen, så nästa gång vi ses får du en kasse med kläder. Det kanske muntrar upp dig lite? =)

2011-01-31 @ 12:37:03
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: lisa

Dina rensningar gör mig alltid på bättre humör =)! Evigt tacksam för allt fint jag ärvt!

2011-01-31 @ 13:59:21
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/
Postat av: Lina

Usch, d går inte å beskriva hur man lider me dig!

Jag ska aldrig mer säga att jag tycker d é jobbigt å va gravid iallafall!

Fick ni inte hem papper av fritidresor idag om tiderna..?

Åh, gillar inte! Sjukt segt, Hade vart så bra å åka på natten!

Jessica - Jag vill me va med på resterna efter Lisa!? :-)

2011-01-31 @ 16:59:30
URL: http://linalinisen.blogg.se/
Postat av: lisa

Jo det får du för det är ju så satans jobbigt ;(



Japp vi hade också fått papper. Sega tider men det blir säkert bra det med. Får hålla igång barnen hela dan så dom är trötta!



Brukar vara otacksamt att vara efter mig för jag använder mer Jessicas kläder än mina egna hehe...dnena gången kanske det dock är för litet ;)

2011-01-31 @ 17:50:20
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/
Postat av: Mia

Helt okey att gnälla nu - vi väntar på våran glada/goa Lisa - hon kommer säkert tillbaka. Kram

2011-02-01 @ 11:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0