Rostade kokosflarn

Får jag presentera mitt nya beroende. Fil med blåbär och rostade kokosflarn. Farligt gott!

Förra helgen var jag, Tesse, Marie och Terre på Sankt jörgens spa. Förutom härliga bad, bastu och vilostunder åt vi en fantastisk frukost där bla rostad kokos stod på bordet. Var tvungen att testa själv och det kommer göras om och om igen... Kan tänka mig att det är lika gott till söta efterrätter som i frukostfilen

För er i göteborgstrakten kan jag tipsa om att man även kan åka till sankt jörgens spa bara för att äta frukost. Serveras fram till kl 9.30 och kostar 100 kr eller 130 kr om man till ha varmt också. Helt klart värt ett besök! Säg till om ni vill ha sällskap, jag längtar redan dit igen ;)



Rostade kokosflarn
Dela en kokosnöt och ta bort det hårda skalet. Strimla kokos köttet tunnt. Rosta i ugn 125 grader i c 30 min, tills den får färg och blir knaprig Stäng av ugnen och låt kokosen torka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0