Köttfärsröra med curry

Idag har jag och min stora mage varit på lunch hos Jessica. Där var även Lina och Vincent. Sen tittade Milos mormor Carina in på en kaffe. Väldigt treligt att bo i närheten av så många nära och kära.

 


Jessica bjöd på en jättegod lax som hon tillagat i ugnen. Hon hade kryddat med santa marias seafood&fish som jag helt glömt av. Den är supergod till fisk och ger massa smak.





Sen blev det en köttfärsröra till middag med massa curry i, mumma! Pasta till mig och lillskruttan och bara broccoli för Magnus som kör utan kolhydrater


Köttfärsröra med curry

Stek köttfärs och blanda i hackad rödlök och gullök, rivna morötter, hackad paprika. Salta och peppra. Rör i tomatpure. Häll över krossade tomater och krydda med cayenne peppar, paprika krydda och massa curry.

När vi hade ätit färdigt hällde jag i svarta och röda bönor och mer krossade tomater och vips så har vi en chili con carne till en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tänk att jag är med och inspirerar ett matinlägg. Halleluja, grisar kan flyga! =)

2011-02-09 @ 18:43:45
URL: http://jessicaspace.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0