Rödbetor i ugn

Dagar som denna är det så lyxigt att man nästan skäms att vara mammaledig

Började med promenad till allum för shopping, lunch och promenad hem igen


Sen hem till trädgården och solen. Lina, Vincent och Johan gjorde oss sällskap. Middag blev lite allt möjligt som fanns i kylen.

Rödbetorna skar jag i tjocka skivor (råa) och penslade med olivolja, på med flinsalt och in i ugnen c 20 min 200 grader. Blev jättebra och smidigare än att koka. Skalade dom inte ens och det behövdes inte



En springtur hann jag också med och då känns det alltid extra bra att slå sig till ro i soffan


Ps. Alla bilder har jag snott av Lina ;)

Kommentarer
Postat av: Linisen

Tack igen för igår!

Glömde ju kika på tallrikarna!

Kanske kommer förbi sen om d blir massa bull längder över till Jonas! :-) Hör av mig isåfall!

Kram*

2011-08-23 @ 08:56:01
URL: http://linalinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0