Köttfärs och trattkantarell pytt

Idag utnämnder jag mig själv till mästerkock. Oj va gott detta enkla var som trollades fram av vad som fanns hemma



Blandfärs
Gullök
salt
svartpeppar
soya
trattkantareller
vispgrädde

Stek blandfärs i smör och salta och peppra. Lägg i hackad gullök och trattkantareller och fräs lite. Häll i rikligt med soya och vispgrädde. Låt puttra c 10 min

Tillbehör blev keso men för er icke lchf hade pasta eller ris passat bra


Idag har jag, Emma, Jessica och Milo blivit bortskämda på Linas jobb. Go fika där och doggybag med hem, lyx!


Kommentarer
Postat av: carro

Lite nyfiken på lchf, men hur tycker du att det funkar med amningen?

2011-09-01 @ 09:33:02
Postat av: Sara

Tack för tipset! Låter supersmarrigt! Kom precis hem från svampskog.... jag menar morgonpromenaden med korgen full med trattisar! Älskar svampår!!

2011-09-01 @ 13:13:19
URL: http://bevaraminnen.se/matblogg/
Postat av: lisa

Carro, det har funkat bra för min del men blev väl mer en mix av lchf och gi medans jag ammade. Jag åt lite kolhydrater i form av rotfrukter och fullkorns produkter men undvek det på kvällen utan tog det till lunchen istället. Har dock läst att det inte skall påverka amningen. / Lisa

2011-09-01 @ 17:17:31
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0