Seranoinlindad kyckling med bulgursallad

Trotsade det ruggiga vädret och tog mig ut på min dagliga promenad. Efter ett par månader sängliggandes behöver min kropp all motions den kan få. Efter det smakade middag extra bra



Seranoinlindad kyckling med bulgursallad

Kycklingen:
Dela en kycklingfile i tre eller fyra stavar
Marinera en stund eller över natten i olivolja, svartpeppar, chiliflarn och paprikakrydda
Vira in varje kycklingbit i en skiva seranoskinka
Tilllaga i ung tills kycklingen är genomstekt c 15 min 175 grader

Bulgursallad:
Blanda följande...
Marinerad bulgur (se exempel på marinad i tidigare inlägg)
Färsk eller fryst basilika
Hackad tomat, mozarella, salladslök och ruccola

Tillbehör:
Tryffelost (recept finns sen tidigare)
Avokado


Efterrätten blev egen isglass gjord på fun light hallon. Formarna inhandlades på IKEA tidigare idag och kommer användas flitigt i vår och sommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0