Lax med rosepeppar och löksallad

Idag blev middagen en av mina favoriträtter med lax. Löken kan man variera och ta vad man har hemma eller vad man gillar. Tillbehör idag blev rotfrukter i ugn och pepparotsvisp på tub. Mina favorittillbehör till detta är nog färskpotatis och pepparrots sås men det mesta passar till




Lax med rosepeppar och löksallad

4 laxfiler eller hel laxfile
1 rödlök
8 salladslökar
6 scharlottenlök
1 msk rosepeppar
2 msk flingsalt
2 dl vitt vin
1 msk olivolja
1 tsk råsocker

Sätt ugnen på 175 grader
Lägg laxen i en form
Mortla rosepeppar och flingsalt och häll över laxen
Skär löken i olika former och lägg över laxen
Häll på vinet
Ringla över oljan och sockret
Tillaga i ugn c 20 min tills laxen är precis genomstekt


Innan maten åkte in i ugnen. Ser ju nästan farligt grönt ut...

Rotfrukter i ung med salt, peppar och olivolja på. Stod inne lika länge som laxen


Middagstallriken

Efter maten inspekterade Wilma och Magnus altanbygget

 

 




Kommentarer
Postat av: Patricia

Mmm .. Det lät jättegott! Det måste jag testa =)

2011-04-14 @ 22:44:06
URL: http://fooreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0