Risoni och västerbottenost sallad

Idag har vi haft en härlig stund på havet. Solat, badat och fångat krabbor. Sommaren är underbar!
Wilma ville köra båten för första gången. Hon fick nog smak efter farfarsbilarna på Liseberg




Efter det åt vi en mycket mumsig sallad till middag. Aldrig använt risoni själv men det är något jag kommer göra oftare. En durum pasta som är risformat. Perfekt att ha i sallad om man vill ha den matigare.
Vi provsmakade även de nykokta krabborna, vardagslyx!

Koka risoni och blanda i olivolja, svartpeppar och flingsalt. Stek sparris lätt. Riv västerbottenost. Blanda ruccola med risoni, sparrisen och osten och lägg upp på fat. Droppa över lite tryffelolja.

Till hade vi lufttorkad emilskinka.

Nån gång skall jag testa att byta ut västerbottenosten mot parmensan och har parmaskinka till istället. Borde bli precis lika gott. Bra med saker som man kan variera lätt genom att byta ut några ingredienser

Jag hade även i våra egna ärtor från landet idag men dom försvann lite så dom kommer jag hoppa nästa gång. Godare att äta som dom är på stående fot i landet =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så fint på Liseberg.

2010-07-28 @ 10:15:04
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0