Pasta med scampi och vitlök

Idag blev det pasta till lunch. Gör sällan nått med det eftersom vi mestadels äter GI men desto godare när jag väl äter det. Idag tog jag en springtur innan maten så jag mumsa i mig med gott samvete

Wilma stod för efterrätten, ballerina kakor såklart!



Pasta med scampi och vitlök

Koka spagetti. Stek scampi och crabfish i olja, salt, peppar (lägg i crabfishen i slutet). Ställ åt sidan. Häll i mycket olivolja och en skvätt soya sås i wokpanna eller stor stekpanna. Stek mycket hackad vitlök och hackad chili. Vänd i spagetti, scampi och crabfish och grovt hackas basilika. Vänd ett par gånger i stekpannan och strö över flingsalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0