Havreflarn och musli

En mycket varm springtur gav mig energi att sätta igång med kvällsfix i köket. Blev musli och havreflarn. Musli gör jag jämt och äter till frukost på jobbet. Den ser lite olika ut varje gång.

Havreflarn är perfekt att ha hemma på sommaren för det passar mycket bra till glass och jordgubbar! Jag brukar använda detta men tillsätta 1/2-1 tsk vaniljsocker
http://www.recepten.se/recept/havreflarn.html






Dagens musli bestod av - havregryn, rågflingor, linfrön, solrosfrön, pumpafrön, kokos, kanel, kardemumma, hackad hasselnötter och sötmandel. Blanda med solrosolja och honung. Rosta i ugn c 15 min på 175 grader tills det blir gyllenbrunt. Låt svalna och blanda i torkade frukter. Inte gjort det än idag men blir nog russin och tranbär som jag har för mig finns hemma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0