Dinkelbullar

Nu har Tesse, Frida och Ronja varit här. Kitchen aid fick jobba idag med och det blev Leilas dinkelbullar till frukost. Var mycket goda! Receptet hittar ni nedan. Jag hoppad dock anis och tog halva mängden kummin och la till 1 tsk kardemumma istället. http://www.recept.nu/1.18059/leila_lindholm/matbrod/

Vi skulle ju bakat cupcakes också men jag hade kvar ett par av mina misslyckade (goda men fula) och efter att ha provsmakat dom bestämde vi oss för att köra på dom. Nu skall jag bara jobba lite på utseendet ;) Blir alltså chocklad muffins med creame cheese och vit choklad frosting.

Ronja är så söt så jag dör, och snäll! Bebis sjuk ja! Kan inte någon uppfinna ett sätt att få en utan dom där 40 veckorna innan. Inte det minsta sugen på gravid igen och allt vad som hör till det.


Wilma stod för dukningen, alla fick var sitt körsbär =)

Kommentarer
Postat av: marie

Inte alls avis =) fick höra att brödet du bakat va jätte gott.. som allt annat du gör =)

2010-07-21 @ 16:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0