Smörgåstårta

Cicci frågade om recept på smörgåstårta som hon tänkt göra till sin kille och hans pokergäng, vilken flickvän =)

Jag gör alltid samma smörgåstårta när jag gör, tycker den är för god för att testa någon annan. Tyvärr har jag aldrig skrivit ner mängden av allt men det kan man prova sig fram. Är röran god blir det en god tårta.
En sak men inte får snåla in med är räkorna, måste vara färska räkor på toppen, enligt mig då =)




Lisas smörgåstårta

Gör en röra av:
creame fraich (mer än majonäs)
majonäs
gräddfil
hackad purjolök
hackad chili (inga frön)
hackad dill
räkor
(på burk)
kräftor (på burk)
salt
peppar

Skär av kanterna av formfranska. Lägg ett lager på en stor bricka alt plåt (jag brukar klä in plåten i folie och lägga bakplåtspapper i botten). Bre på delar av röran. Varva bröd och röran c 3 lager. Avsluta med bara bröd. Bre på ett tunnt lager med majonäs och täck med plastfolie, låt stå över natten i kylskåpet.

Dekorera med ruccola, kokta ägg, färska räkor, röd och svart rom, gurka, dill.


Lycka till Cicci!


Kommentarer
Postat av: Mia

Denna är jättegod - måste någon fylla år? eller kan vi festa till det någon annan dag? Jag blev så sugen.

2010-01-11 @ 15:27:47
Postat av: Lisa

Kanske behöver fira Jenny någon dag =)

2010-01-11 @ 20:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0