Pumpa

Igår fick jag för mig att Wilma hade tyckt det var kul med en sån där söt pumpa lykta som man gör själv. Sju affärer senare så stod det två på diskbänken hemma, var tydligen inget pumpa år i år och därav svåra att få tag. Satte båda mina älsklingar i jobb å se så bra resultatet blev! Var över med en till mamma och pappa och en står och vaktar utanför dörren. Wilma tyckte det var precis lika kul som jag trodde =)

Hade tänkt ta vara på allt man gröp ur men orkade inte ta tag i det så nöjde mig med att rosta fröna, supergott snacks! Hällde över lite olivolja, flingsalt och cayenne peppar. I ugnen c 7 min på 250 grader.

Idag skulle jag träffat både kusinerna och tjejerna efter det men det blir hemma och slappa istället, tråkigt men behövligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0